Data publicării: 12 noiembrie 2020

În fiecare an, în cea de-a doua zi de joi a lunii noiembrie, este marcată Ziua Mondială a Calității. Anul acesta Institutul de Certificare a Calității (The Chartered Quality Institute – CQI) aniversează 101 ani de la înființarea sa. Timp de peste un secol, pasiunea profesioniștilor în testarea și asigurarea calității a făcut ca viața oamenilor din întreaga lume să devină din ce în ce mai bună.

Calitatea văzută prin ochii clienților

În acest an, manifestarea se desfășoară sub sloganul „Creăm valoare clientului!”. După cum se arată în mesajul organizatorilor, Ziua Mondială a Calității 2020 este o ocazie excelentă de a atrage atenția asupra persoanelor, echipelor și organizațiilor care sunt profund implicate în crearea și îmbunătățirea valorii oferite clienților.

„Organizațiile orientate către client au o drept scop să creeze valoare pentru clienții lor, prin inovarea și îmbunătățirea produselor, serviciilor și proceselor. Într-o lume cu așteptări din ce în ce mai mari ale clienților, concurență și schimbări tehnologice, companiile se străduiesc să fie văzute ca parteneri de către cei care le achiziționează produsele.”

Ca principale căi pentru atingerea acestor obiective, Institutul de Certificare a Calității sprijină întreprinderile să dezvolte o cultură a calității axată pe client. Mai mult decât atât: specialiștii institutului au elaborat și un set de patru reguli, care să-i ajute pe producătorii de bunuri și pe furnizorii de servicii să devină mai performanți în ochii clienților:

  • Recunoașteți faptul că, în final, clientul, nu compania, este cel care definește ce înseamnă calitate!
  • Înțelegeți calitatea produselor și a serviciilor prin ochii clienților voștri!
  • Împărtășiți criteriile clienților în ceea ce privește performanța produselor!
  • Colaborați cu clienții pentru a îmbunătăți calitatea produselor/serviciilor și a rezolva problemele legate de aceasta!

Aceste reguli ne sunt aplicabile și nouă, celor care ne desfășurăm activitatea în domeniul producerii hranei, chiar și atunci când clienții noștri sunt doar membrii familiei. Suntem datori să le oferim produsele pe care și le doresc, cât mai curate posibil.

Una dintre condițiile care trebuiesc îndeplinite ca să putem atinge acest scop este și aceea de a respecta toate regulile de evitare a poluării apelor!

Recomandările editorilor pe aceeași temă: